Hålla motivationen uppe

Varför ska det vara så jäkla svårt att hålla sig ifrån glass, chips och choklad? Och varför är det så svårt att hålla sig till träning och följa de rutiner man skapar? 

Varenda kväll stoppar jag i mig nåt onyttigt och har skippat mitt träningsschema i flera veckor nu. 
Jag får inte längre på mig vissa byxor som jag använde förra hösten och magen börjar se lite gravid ut nu. Och det går snart inte att hålla in den heller. 

När jag ger mig på nåt så håller motivationen i cirka två veckor och sen dalar den sakta nedåt. Men nu är det fasen dags att ta tag i allt igen! Promenader, squats, plankan och min träningsapp är det jag kan göra hemma och om jag bara kunde hålla mig till dem så skulle jag se resultat inom någon månad. Sen måste jag också skippa det goda på kvällarna vilket nog är den svåraste biten. 
Det finns också små saker i vardagen man kan ändra på. Cykla så mycket som möjligt (nu när vi fixat en ny cykel), använda trappor istället för hiss och kanske ta en längre runda när jag hämtar barnen från dagis. 
Man kanske skulle skaffa sig ett hopprep och när man ändå är ute med barnen så kan man passa på att hoppa lite. 

Ändring måste iaf ske och det börjar fr.o.m idag! Igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim